• Burqa on the street
  • Say no to war
  • So many people, so many people

Monday, July 5, 2010

Hari Ahad 4 Julai 2010, kami sekeluarga pergi ke Melaka bersama-sama dengan kawan-kawan dari Bandar Seri Putra, Bangi. Seronok betul. Kami berkumpul seawal jam 7.30 pagi bertolak dari Bandar Seri Putra pada jam 8.00 pagi dengan menaiki 2 buah bas. Ini kali pertama saya menaiki bas sejak berkahwin pada tahun 1998 huhu... Bawak anak seramai 5 orang tu, bayangkanlah betapa kecohnya.. Anak-anak book tempat duduk belakang.. jadi kalau nak duduk macam mana sekalipun tak ada orang yang kisah.. Nasib baik tak ada yang muntah..


Iqbal mengambil bahagian dalam salah satu acara bagi kanak-kanak lelaki. Hmmm... macam mana nak menang bila acara disertai oleh kanak-kanak berumur dari 6 hingga 12 tahun. Darjah 1 nak kalahkan darjah 6??
Iman main air..
Bestnya anak-anak bermain air.. Saya rasa malas nak cecah air, sbb air laut akan menyebabkan badan rasa melekit bila naik..
Timbus, jangan tak timbus.. Buat kolam kot bebudak tu..


Sampai saja di sana kami terus bersukaneka.. Banyak juga acara yang diadakan..Tahniah kepada AJK..Tapi malangnya satu acarapun saya tak menang.. Harapkan anak je yang menang..

Salah satu acara untuk kanak-kanak perempuan, acara terompah gergasi (mana tang gergasinya saya pun tak tahu).

Najwa sedang menyusun blok huruf..

Acara meniup belon..Acara ni Najwa dapat nombor 1.


Hana Zulaikha bersama rakan sebayanya Syuhada.. Nak masuka acara apa pun tak boleh.. sebab tiada acara untuk golongan baby..
Apa yang direnung oleh kedua-dua baby ni saya pun tak tahu..

Lepas saja makan tengah hari, hujan turun mencurah-curah.. Habis semuanya lencun..majlis penyampaian hadiah pun dilakukan dalam hujan. Semua orang berlari ke bawah khemah makanan.. Kami terpaksa balik awal kerana keadaan yang basah menyebabkan kami rasa tak selesa untuk meneruskan aktiviti.. Perjalanan balik yang pada awalnya nak singgah di Air panas Pedas, tak jadi tanpa tahu kenapa.. kami sampai di BSP pada jam 6.30 petang.. Alhamdulillah.. Penat, tetapi sangat menyeronokkan..

0 comments:

Post a Comment

 

Cikgu Naida Design by Insight © 2009