• Burqa on the street
  • Say no to war
  • So many people, so many people

Monday, January 25, 2010

Percutian ke Eropah part 3




Hari minggu kami akan mengambil peluang untuk keluar berjalan-jalan melihat negara orang. Ini kerana pada hari-hari bekerja, suamiku akan berada di Universiti untuk menjalankan researchnya dari 8 pagi (subuh waktu di sana) hingga pukul 7 petang (Lepas Isyak) ..
















Kebetulan, waktu itu adalah waktu Mat Salleh shopping untuk menyambut Christmast.. Jadi bandar Grenoble ni meriah dengan pelbagai jualan dan hiasan juga makanan. Yang tiada adalah makanan halal. Tak best betul...

Sebelum pergi ke sana, tiap-tiap hari anak-anak akan bertanya " Kat sana ada snow tak Umi?" Saya jawab.. "Insya Allah, kalau ada rezeki kita, snow akan turun masa kita berada di sana..." Yalah, berdasarkan pengalaman tinggal di UK masa suami buat phD, snow yang turun adalah hanya 10 minit. Belum sempat apa-apa, dah cair.

Apapun, Alhamdulillah di Perancis ni snow turun dengan lebat. Diberitau oleh penduduk setempat yang tahun itu snow turun paling lebat setelah 22 tahun tidak turun selebat itu.Tercapailah hasrat anak-anak untuk bermain snow..
















Anak-anak excited main snow. "Umi, mari kita buat snowman!" Kata Najwa pada awal-awal pagi. Kamipun turun sekeluarga ke tengah padang untuk bermain snow. Carrot tak ada utk dijadikan hidung. Timunlah sebagai gantinya. Hai timun pun timunlah...

Ketika si kakak dan abang sibuk membina Snowman, si kecil Iman pula sibuk makan snowman tu... Kalau tuang sirap dgn susu jadila ABC.. Yummie...













Seronok melayan anak-anak bermain.. Bilakah peluang sebegini akan muncul lagi?































































1 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


Post a Comment

 

Cikgu Naida Design by Insight © 2009